Dinamik bir süreç olarak kültürün Türkiye özelinde 'yönetimi' ya da yönetilememesi üzerine bir fikri takip programı.
Kültür ve Yönetimi
Açık Dergi'nin Kültür ve Yönetimi köşesinde Diyarbakır'da Valilik kararıyla kaldırılan/kırılan Uludere Heykeli'nden yola çıkarak, yenileme çalışmaları sırasında ortadan kaybolan İşçi Heykeli'nin akıbetini yeni gelişmelerle birlikte değerlendirdik.
Türkiye'nin Creative Europe'tan "çekileceği" yönündeki haberlerin ardından İstanbul Modern direktörü Çelenk Bafra ile Türkiye'nin Creative Europe sürecini ve konuya ilişkin resmi açıklamaların yokluğunda, bu 'erken ayrılığın' olası nedenlerini değerlendirdik.
Creative Europe tartışmalarına katkı olarak Açık Dergi'de Karşı Sanat ve Kazova Direnişi'nden Ezgi Bakçay'la uluslararası bağlar ve sanat üretimi üstüne konuştuk.
"Kültür ve Yönetimi" dosyası İlhan Koman Heykelleri'nden sonra bu kez, ismi geçen hafta Velvet İndieground Plakçısına yapılan saldırı ile anılan Tophane'nin ve Muzaffer Ertoran'ın İşçi Heykeli'nin peşinde.
İlhan Koman'ın Ankara Seğmenler Parkı'nda bulunan heykeli bir gün aniden kayboldu. Güvenlik görevlileri "temizliğe gitti", Büyükşehir Belediyesi ise "çalınmış" diyor. Açık Dergi'de Kültür ve Yönetimi dosyamızın dördüncü bölümünde İlhan Koman Kültür ve Sanat Vakfı'ndan Yıldırım Arıcı'yla, siyasi tartışmalar ya da ideoloji nedeniyle kamusal alandan yok olan, akıbeti belirsiz sanat eserlerini konuştuk.
Akbank Sanat, Rus küratör Katya Krupennikova’nın ‘Post-Peace’ (Barış Sonrası) adlı sergisini iptal ettiğini Şubat ayında duyurmuştu. Gerekçe ise bu kez ‘Türkiye’deki siyasi atmosfer’ oldu. Yaşadığı süreci Sanatçı Belit Sağ anlattı.
Işıl Eğrikavuk'un Pera Oteli'nin dış cephesinde yer alan, YAMA projesi kapsamındaki "Havva Kızım Elmanı Bitir" isimli video çalışması Beyoğlu Belediyesi Zabıtası tarafından 'görüntü kirliliği' oluşturduğu gerekçesiyle karartıldı. Açık Dergi'de Kültür ve Yönetimi başlıklı köşemizin ikinci bölümünde YAMA Küratörü Övül Durmuşoğlu konuğumuzdu.
Açık Dergi'de ele aldığımız "Kültür ve 'Yönetimi' " dosyasının kapağını Mimar Korhan Gümüş ile açtık. Emek Sineması'nın içinde bulunduğu Serkildoryan Kompleksi'nin yerine inşa edilen "Grand Pera"nın açılışı yaklaşırken, yapının İstiklal Cephesi'nde hayata geçirilen "vitrinlik" sanat projesini ve beraberinde sunulan "Sokakta / Hayata Karışan Sanat" iddiasını öncelikle konu etmek istedik. Gümüş ile "sembolik üretimin" sermayeye bağlantısı ekseninde görüştük; kamusal alan, 'kültürün 'fethi' ve yeni "yönetim" biçimini konuştuk.