Uluslararası Doğayı Koruma Birliği tarafından incelenen türlerin yaklaşık %56’sının yok olma riskiyle karşı karşıya olduğu tespit edildi.
Uluslararası Doğayı Koruma Birliği'den bilim insanları 147 binden fazla bitki ve hayvanın durumunu değerlendiriyor. Ancak tam bir değerlendirme yapmak için veri eksikliği olan binlerce tür var. Bu türler, Uluslararası Doğayı Koruma Birliği (IUCN) tarafından her yıl güncellenen tehdit altındaki türler listesine dahil edilmiyor. Değerlendirilmeyen bu türler arasında, okyanusun düzenleyicisi orcalar ile Arjantin’in pembe peri armadillosu ve dünya çapında yaklaşık 200 yarasa türü yer alıyor. Bilim insanları bu durumun bu türleri tehdit eden faktörleri artırdığını düşünüyor. Çünkü IUCN tarafından oluşturulan kırmızı liste, hükümetlerin koruma eylemi için hangi türlere öncelik verilmesi gerektiğini belirlemek için baktığı önemli bir kaynak. Communications Biology dergisinde yayımlanan yeni bir araştırmaya göre, yeterince değerlendirilmemiş 7 bin 699 tür incelendi ve yaklaşık %56’sının yok olma riskiyle karşı karşıya olduğu tespit edildi. Bu sayı, IUCN tarafından tehdit altında olarak sınıflandırılan küresel türlerin %28’inin neredeyse iki katı. Bu oran bilim insanlarını vahşi yaşam konusunda oldukça endişelendiriyor. BM’nin Biyoçeşitlilik ve Ekosistem için Hükümetlerarası Bilim-Politika Platformu’nun 2019 tarihli bir raporuna göre, IUCN tarafından hiç incelenmemiş milyonlarca bitki ve hayvan türü daha var ve bilim insanları bunların yaklaşık 1 milyonunun yok olma tehdidi altında olduğunu tahmin ediyor. Çalışma, en kötü durumda olanların amfibiler olduğunu ortaya koydu.
ORÇEV: "Hafızamızı yok edemeyecekler."
Yeşil Gazete’de yer alan habere göre; Ordu Büyükşehir Belediyesi’nin (OBB), şehirdeki tarihî yük iskelesini yıkıp yerine beton iskele yapmasına Ordu Çevre Derneği (ORÇEV) tepki gösterdi. Dernek açıklama yaptı:
Belediye Başkanı ve ekibi, verdikleri sözde durmuyor; Ordu’nun hafızasını yok ediyor. Biz kapıdan çıktıktan sonra hiçbir görüşme olmamış gibi beton yığınıyla hafızayı yok eden projenin yapılması devam etti. Hem de mahkeme kararlarına rağmen. Şu an yapılan proje de hukuksuz bir şekilde yapılmakta. Ordu Büyükşehir Belediyesi Ordu’nun hafızasını yok etmeye devam ediyor. Ancak bizlerin hafızası güçlü, hafızamızı yok edemeyecekler.
Hindistan, ulusal emisyon taahhütlerini onayladı
Hindistan federal kabinesi, Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Sözleşmesi kapsamında Ulusal Katkı Beyanı olarak bilinen yeni ulusal emisyon taahhütlerini onayladı. Başbakan Narendra Modi, geçen yıl Glasgow’daki Birleşmiş Milletler iklim görüşmelerinde bu hedefleri açıklamıştı ancak resmen onaylanmamıştı. Hindistan önümüzdeki 7 yıl içinde GSYH’sinin emisyon yoğunluğunu 2005 seviyesine göre %45 düşürmeyi taahhüt ediyor ki bu da önceki 2016 taahhüdüne göre %10’luk bir artışa denk geliyor. Hindistan ayrıca 2030 yılına kadar enerji talebinin yarısını güneş ve rüzgar gibi yenilenebilir kaynaklardan karşılamayı hedefleyecek. Bu da hükümetin Aralık 2021’de ulaştığını söylediği önceki %40’lık hedefine göre bir artış anlamına geliyor. Kâr amacı gütmeyen bir organizasyonlar ağı olan İklim Eylem Ağı Güney Asya Direktörü Sanjay Vashist, Hindistan’ın emisyonları azaltma taahhüdünün beklenen payından daha fazla olduğunu ve memnuniyetle karşılanan bir adım olduğunu söyledi. Hükümet ayrıca 2070 yılına kadar net sıfır emisyonu hedefleyeceğini söyledi.
NAe Sao Paulo, İzmir'e yolculuğuna devam ediyor.
Birgün’den Aycan Karadağ’ın haberine göre, Rio De Janeiro Limanı’ndan yola çıkarak Aliağa’ya gelmesi planlanan asbestli dev uçak gemisi için Brezilya Mahkemesi’nin, geminin bulunduğu yerden ayrılmamasını talep ettiği öğrenildi. Gemi karara rağmen İzmir’e gelmek için yolculuğunu sürdürüyor. Asbest içeren Brezilya donanmasına ait NAe Sao Paulo adlı geminin, İzmir Aliağa’da sökülmesiyle ilgili tartışmalar sürerken 4 Ağustos tarihinde gemi Rio De Janeiro Limanı’ndan hareket ederek Aliağa’ya yola çıktı. Geminin yola çıkmasının ardından skandal bir gelişme yaşandı. 3 Ağustos tarihinde Brezilya’da Yüksek Mahkemesi’nin geminin, Rio de Janeiro Limanı’ndan ayrılmaması gerektiğini tebliğ ettiği öğrenildi. Birgün’ün edindiği bilgilere göre mahkeme kararında şu ifadelere yer verildi:
NAe Sao Paulo meselesinin karmaşıklığı, geminin Brezilya’dan çıkışının pratikte yarar sağlamaması, Sök Denizcilik ile Cormack Denizcilik şirketlerine celp için ulaşılamamış olması nedeniyle; Brezilya’dan ayrılmasının sürecin pratik yararsızlığına yol açacağını göz önünde bulundurarak, Federal Savcılık tarafından açıklanıncaya ve yargıya varılıncaya kadar bulunduğu yerden ayrılmasına engel olunması için ihtiyati tedbiri veriyoruz.