
Eğitimde özgürlük mümkün mü? | Prof. Ali Nesin ile alternatif modeller üzerine
Eğitim nasıl olmalı? Ezberci, merkeziyetçi sistemlere karşı; özgür, yaratıcı ve sorgulayıcı bir eğitim mümkün mü? Bu bölümde, Türkiye'de alternatif eğitim modellerinin en dikkat çekici örneklerinden biri olan Matematik Köyü’nü odağımıza alıyoruz.
Konuğumuz Prof. Ali Nesin, yalnızca matematikle değil, eğitim felsefesiyle de derinlemesine ilgilenen bir akademisyen. Onunla, Türkiye’deki merkezi müfredat yapısını, bireysel ve bağımsız eğitim inisiyatiflerini, ABD'deki eyalet temelli sistemle karşılaştırmalı olarak ele alıyoruz. Matematik Köyü’nün sunduğu pedagojik alternatif ne vadediyor? Bu özgün köy, genç zihinlere nasıl bir özgürlük alanı açıyor?