“Ben Burdur Gölüyüm” hareketi, unutulan Burdur Gölü’ne tekrar dikkat çekip, halk arasında bilinç oluşturarak gölün kurtarılmasına ilişkin kamuoyu oluşturmayı ve ilgili kamu kurumlarının harekete geçmesini sağlamayı amaçlıyor.
Geçtiğimiz haftalarda Turizm Bakanlığı'nın Kadriye ve Belek’te günübirlik ziyaret açık olan alanları otel yapmak için küçülttüğü haberlerinin yayılması üzerine, bölge halkından Remzi Öztaş bir kampanya başlattı. Change.org/BelekSahili adresindeki kampanya, Seriklilerin sahillerini kaybetmek istemediklerini söylüyor. Kampanyada kullanılan görsel, Belek ormanlarının 1984-2018 arasında geçirdiği değişimi, ormanların azalıp yapılaşmanın artışını ortaya koyuyor. Kampanya metninde “Bizlerin tek talebi, ‘otel müşterisi olmadan denize girebilme’ hakkımızın elimizden alınmaması. Eğer bu sahiller elimizden alınırsa ne yerli halk, ne günü birlik gelenler ne de aynı bölgede denizden içerideki otellerde kalan misafirler denizden faydalanamayacak. Eğer planlandığı söylenen çalışma gerçekleşirse, Otellere 21 km. sahil, vatandaşa 540 metre denize girme alanı kalacak. Bunu kabul etmiyoruz. Bu konuda yasal yollar belediye tarafından izleniyor. Benim çabam ise bu süreçte ne kadar kararlı olduğumuzu Turizm Bakanlığı’na göstermek” deniliyor. Bölge halkının sesini Kültür ve Turizm Bakanlığı’na duyurmasına destek olmak isterseniz, Change.org/BelekSahili adresini ziyaret edebilirsiniz.
Adalar Demokrasi Meclisi, Adalar’daki atların ölüme terk edilmemesi için bir kampanya yürütüyor. Change.org/AtlarOlmesin adresinde yer alan kampanya bundan 2 ay önce, henüz Adalar’da faytonlar yasaklanmış değilken, Ruam hastalığı nedeniyle atlar karantina altına alındığında başlamıştı. Bugüne dek 30 binin üzerinde kişinin imza verdiği kampanya, sağlıklı olan atların ölüme terk edilmemesi için gerekli önlemlerin alınmasını talep ediyor ve bunun için bir dizi öneri sunuyor. Geçtiğimiz günlerde Adalar Demokrasi Meclisi’nin yayınladığı bir güncelleme, atların durumunun giderek kötüye gittiğini ortaya koyuyor. Yayınlanan metinde, en az 48 atın hareketsizlikten öldüğü ve at veterinerinin olmadığı, atlara ne olacağının hâlâ belirsiz olduğu ifade ediliyor. 48 atın ruamdan değil, Valilik tarafından ilan edilen karantina döneminde hayvanların çok kötü şartlarda tutulmaya zorlanmasından öldüğünün ifade edildiği metinde, atların koşabileceği bir alan açılması ve at uzmanı veterinerler tarafından denetim yapılması talep ediliyor. Adalardaki atlar Adalarda kalsın, iyi bakılsın, insanlarla birlikte yaşasın diyen kampanyaya destek vermek isterseniz Change.org/AtlarOlmesin sayfasını ziyaret ederek imzanızı ekleyebilirsiniz.
Bir içecek firmasının plastik şişe kullanımını bırakmasını talep eden ve Amerika Birleşik Devletleri’nde başlatılan bir kampanya, Fransızca ve İspanyolca’yla birlikte Türkçe’ye de çevrildi. Şirketin sürdürülebilirlikten sorumlu müdürü Bea Perez, 2020 Davos zirvesinde, şirketin tek kullanımlık plastik üretmeyi bırakmayacağını, Çünkü tüketicilerin hâlâ plastik şişe istediğini söylemişti. Kampanyayı başlatan Ashley Boake, bu kampanyayla, aslında insanların artık plastik şişe istemediğini ortaya koymak istiyor. Kampanya metninde verilen bilgilere göre, dünyada plastik kirliliğine en fazla katkıda bulunan firmalardan biri olan şirket, yılda yaklaşık üç milyon ton plastik ambalaj üretiyor. Bu, dakikada 200.000 şişe demek. Kampanyayı başlatan Ashley Boake, dünyanın fazla kar eden şirketlerinden biri olan şirketin, ürünlerini hem tüketiciyi memnun edecek, hem de sürdürülebilir olacak bir şekilde şişlemenin yolunu bulabileceğine inanıyor.
Change.org/Benburdurgoluyum adresindeki kampanya, Burdur Gölü’ün kurumasına dikkat çekiyor ve yetkilileri bu konuda tedbirler almaya çağırıyor. Kampanyayı başlatan “Ben Burdur Gölüyüm” hareketini başlatanlar, Burdur Gölü’nün yaşatılması ve tekrar eski haline gelmesi için 2014 yılında Su Orucu ve Göle Yas kampanyalarını düzenleyerek büyük bir başarı elde etmişti. Şu anda da plan dahilinde yapılan çalışmaların yetersizliği ve gölün kaderine terk edilmesi nedeniyle, daha önceki tecrübelerinden de yola çıkan “Ben Burdur Gölüyüm” hareketi, unutulan Burdur Gölü’ne tekrar dikkat çekip, halk arasında bilinç oluşturarak gölün kurtarılmasına ilişkin kamuoyu oluşturmayı ve ilgili kamu kurumlarının harekete geçmesini sağlamayı amaçlıyor. Sizler de bu Burdur Gölü’nün kurumasından endişeliyseniz ve bu kampanyanın taleplerine katılıyorsanız, Change.org/BenBurdurGoluyum adresi üzerinden hem detaylı bilgi alabilir hem de imzanızı atabilirsiniz.
Kuzey Ormanları Savunması’nın yürüttüğü, Kuzey Ormanları’nın 'Muhafaza Ormanı' ilan edilmesini ve mutlak koruma altına alınmasını talep eden kampayada imzalar 130 bini geçti. Kampanya Change.org/KuzeyOrmanlari adresinde yer alıyor. Kampanya, Belgrat Muhafaza Ormanı Statüsünün korunmasını, sınırlarının genişletilmesini, Kuzey Ormanları adı ile tanımlanmasını ve Kuzey Ormanları’nda yetkili tüm Orman Bölge Müdürlükleri sınırları içinde kalan ormanlık alanlarının bu sınırlar içinde yer almasını talep ediyor. Bu ormanların ancak bu şekilde yapılaşmaya karşı korunabileceğinin ifade edildiği kampanyaya imza atmak isterseniz Change.org/KuzeyOrmanlari adresini ziyaret edebilirsiniz.