4 Şubat 2008
Tarih Vakfı Yayınlarından "20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi Öğretmen Kitabı" ve "20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi" isimleriyle biri yeni, iki kitap yayınladı.
Vakıf, kitaplarla öğretmenlere demokratik ve eleştirel bir üslup kazandırmak, insan haklarıyla uyumlu bir üslup kazandırmayı amaçlıyor.
Gökçen ve Faruk Alpkaya'nın yazdığı "20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi"nin öğretmen kitabıysa Dilara Kahyaoğlu, Hasan Tahsin Özkaya, Ayşe Alan ve Günay Üstüner'e ait.
Kitaplar İstanbul'da Alfa Dağıtım, Final Pazarlama, İmge Dağıtım, Kitabevi Mehmet Varış, Türdav'la Ankara'da Dost Dağıtım, Bilgin Kültür ve Siyasal Dağıtımdan temin edilebilir.
Kitaplara dair
Tarih Vakfı kitapları kısaca şöyle tanıtıyor:
"Sosyal bilimler alanına ait temel beceriler öğrencilere kazandırılmadığı sürece öğrenciler ezberledikleri çoğu şeyi daha yıl bitmeden unutacaklar. Ama bir yazının veya bir belgenin eleştirel okunma becerisini elde etmiş kişi bunu kaybedebilir mi?
'20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi' kaynak kitabı bu anlayışla hazırlanmış bir 'ilk model', başka örnek yok. Öğretmen kitabıysa fazlasıyla teknik gözükebilir. Çünkü bu kitapta belli bir perspektiften çeşitli teknikler sunmaya çalıştık, eksik gördüğümüz bir noktaya eğildik.
"Dersler insan haklarına aykırı öğeler taşımasın"
Bunları dersine nasıl entegre edebileceğinin en iyisini, öğretmen bilir. Her öğretmenin kendine özgü bir üslubu var, önemli olan, o üslubun; demokratik ve farklı perspektiflerden yaklaşım, sorgulama, eleştirel düşünme, analitik düşünme, evrensel normlarla entegrasyon ve insan haklarına aykırı öğeler taşımaması ilkeleriyle uyumlu olması." (GG/TK)
* 20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi, Gökçen Alpkaya, Faruk Alpkaya, Tarih Vakfı, 334 sayfa, 25 YTL* 20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi Öğretmen Kitabı, Dilara Kahyaoğlu, Hasan Tahsin Özkaya, Ayşe Alan, Günay Üstüner, Tarih Vakfı, Ekim 2007, 228 sayfa, 20 YTL.