Bugün Dünya Çevre Günü herkese hayırlı promosyonlar!

-
Aa
+
a
a
a

6 Haziran 2011Hürriyet Gazetesi

Fransızca kökenli bir kelime olan promosyonun, artırma, çoğaltma gibi anlamları var. Böylece, hediyelik eşya olarak dağıtılan saat, ajanda, defter, çanta, klasör, bardak, kalemlik, tişört, takvim gibi malzemelerin çevre kirliliğini de artırma ve çoğaltma ihtimali var! Promosyonun bir hediyelik eşya değil, firmaları hayatın her alanına taşıyan bir tanıtım aracı olduğu düşünülürse firmasını çevre düşmanı malzemelerle tanıtanların vay haline! Kısaca; “Kendisini tanıtmak için kullandığı promosyon ürünleri çevre dostu değilse; firmanın kendisi ve ürünleri de çevre dostu değildir!”Eskiden sadece mevsimlere göre değişirdi promosyon ürünleri. Örneğin kışın, termos, kupa, battaniye, sweat shirtler gibi müşterinin içini ısıtan ürünler; baharda yağmurluklar, şemsiyeler olabildiği gibi yazın da, güneş gözlükleri, tişört, şapka, soğutucu ürünler, açacaklar, buzdolabı magnetleri dağıtılırdı. Böyle doğru bir zamanlamayla müşterinin her anını firma ile geçirmesi sağlanırdı. Şimdi bütün bunlarda bir de değişen iklim şartları ve kirlenen çevre eklendi. Yani çevre dostu gibi doğru bir malzeme ile müşterinin hissiyatını da firmanın paylaşması gerekiyor.TREND DEĞİL ZORUNLULUKÜlkemizde her yıl milyonlarca promosyon ürünü çeşitli dağıtım yolları ile a'dan z'ye halkın her kesimine ulaşmakta. Hemen hemen herkesin eline bir şekilde promosyon ürünü geçmekte. Bu nedenle amacımız ve tercihimiz, bu kadar geniş bir kitleye hitap eden tanıtım aracı olarak kullanılan promosyon materyallerin çevreye zarar vermeyen hammaddelerden üretilmiş olması ya da fonksiyonu nedeniyle çevre dostu ürünler olmasını sağlamak olmalı.Milyonlarca diye bahsedilen bu ürünler maalesef kısa sürede tüketilmekte ve geri dönüştürülemez atıklar olarak dünyamıza zarar vermekte. Bunu örneklemek gerekirse promosyon olarak dağıtılan en yaygın ürün olan kalemlerde, petrolden üretilen plastik yerine PLA plastikten üretilmiş olanını yaygınlaştırmalı. Bu noktada son kullanıcıya yeni bir vizyon da katabiliriz. Ayrıca çevre bilincinin oluşması kurumsal firmalar için bir trend değil zorunluluktur da. Bunun neticesinde artan taleple beraber çevre dostu ürünler için üreticilerinin bu konuda daha çok yatırım yapmasını sağlamak zorundayız.Bir düşünün; çevre kirliliği, küresel iklim değişimi, halk sağlığı gibi geleceğimizi ilgilendiren konulara milyonlarca insanın doğa dostu promosyon ürünleri ile dikkatini çekebiliriz. Sokakta yürürken gördüğünüz şemsiyenin geri kazanılmış pet şişelerden olması, kullandığınız kalemi toprağa attığınızda gübreye dönüşmesi ya da masanızdaki kartvizitliğin eski gazetelerden yapılmış olması aslında konunun hiç farkında olmayan kesimin de ilgisini çekecek ve bu yönde bilinçlenmelerinde etkili olacak. Daha fazla örnek ve bilgi için WWF'in web sitesine mutlaka bakmalısınız: www.pandadukkan.comUTANCA DÖNÜŞMESİNÖzetle promosyon, markanızı ve logonuzu üzerinde taşıyan bir üründür. 7/24 sizin için “ben bir çevre, sağlık, doğa düşmanıyım” diye çalışıp, adınızı duyurması için uğraş versin istemezsiniz herhalde! İklim değişikliği ile ilgili toplumsal duyarlılık yaratarak, daha sorumlu ve sürdürülebilir tüketim alışkanlıklarının yaygınlaşmasına katkı sağlamayı hedefleyen her firma artık promosyon ürünlerinde doğa dostu olan WWF markalı ürünler kullanmak zorundadır. Kaş yapayım derken artık göz çıkartmayalım lütfen!