KONDA Araştırma, Açık Radyo için yaptığı 'online anket' çalışmasının sonuçlarını yayımladı.
3850 katılımcılı anketi dolduranların yüzde 51'i kadın, yüzde 49'u ise erkek.
Katılmcıların yüzde 17'si 18-23 yaş arası, yüzde 43'ü 33-48 yaş arası, yüzde 40'ı ise 49 yaş ve üzeri olarak belirlendi.
Yüzde 7'sinin ilkokul, ortaokul ve lise mezunu olduğu anket katılımcılarının yüzde 54'ü üniversite, yüzde 26'sı yüksek lisans, yüzde 12'si doktora mezunu.
Dinleyicilerin mesleklerinde yüzde 22'yle 'özel sektörde memur, müdür vb.' başı çekerken, ikinci sırada ise 'doktor, mimar, avukat vb. (serbest meslek)' oluşturdu.
Açık Radyo dinleyicilerinin hanelerinde yüzde 46'yla 1-2 kişi bulunurken, radyoyu dinleyenlerin yüzde 22'si yalnız yaşıyor. Türkiye'de yalnız yaşayanların ortalaması ise yüzde 6.
Dinleyicilerinin yüzde 93'ü Türkiye'de yaşayan Açık Radyo'nun yayınlarına yurt dışından en çok erişim yüzde 1.8'le Almanya'dan.
Açık Radyo dinleyicilerinin yüzde 74'ü İstanbul'da, yüzde 7.6'sı yurt dışında, yüzde 3.6'sı Ankara'da, yüzde 3.3'ü İzmir'de, yüzde 2.3'ü ise Muğla'da yaşıyor.
Dinleyicilerin yaşadıkları ilçeler yüzde 21.6'yla Kadıköy, yüzde 11.2'yle Beşiktaş, yüzde 8'le Üsküdar, yüzde 7.9'la Şişli, yüzde 7.6'yla Sarıyer olarak sıralandı. Listenin ilk 10 sırasında yer alan İstanbul dışındaki tek ilçe ise yüzde 3.5'la yedinci sıradaki Çankaya oldu.
Birden fazla seçeneğin işaretlendiği "En çok hangi müzik türlerini dinlersiniz?" sorusunda ise Açık Radyo dinleyicilerinin yüzde 66'sı 'klasik müzik ve caz' yanıtını verdi. İlk beşe giren diğer müzik türleri ise yüzde 57'yle 'rock', yüzde 55'le 'dünya müziği', yüzde 54'le 'blues, funk, R&B, funk' oldu.
Katılımcıların yüzde 44'ü "İnternete ne sıklıkla giriyorsunuz?" sorusuna "Telefonumda veya önümdeki bilgisayarda sürekli açık" yanıtını verdi.
Açık Radyo dinleyicilerinin sosyal medya tercihleri ise, yüzde 88'le 'WhastApp' yüzde 70'le 'Youtube' ve yüzde 67'yle 'Instagram' oldu. Bu üçlüyü, yüzde 62'yle 'Facebook' ve yüzde 61'le 'Twitter' takip etti.
Katılımcıların yüzde 64'ü haber alma mecrası olarak 'internet' seçeneğini işaretlerken, dinleyicilerin en çok okuduğu haber sitesi yüzde 29'la 'T24', ikinci sırada ise yüzde 15'le 'Diken' bulunuyor.
Ankette, Açık Radyo'yu takip edenlerin yüzde 57'si 'haberleri televizyondan takip etmediğini' söylerken, en çok izlenen haber bülteni yüzde 18'le 'Fox TV Ana Haber' oldu.
Açık Radyo dinleyicilerinin yüzde 37'si 'Birgün' ve 'Cumhuriyet' gazetelerini takip ettiğini söylerken, radyo dinleyicilerinin "Son üç ayda hangi etkinliklere gittiniz?" sorusuna verilen yanıtların zirvesinde yüzde 73'le 'sinema' yer aldı.
Dinleyicilerin bireysel olarak yaptığı sporlarda 'yüzme' yüzde 26'yla zirveye otururken, en çok takip edilen spor yüzde 28'le 'futbol' oldu.
Ankete katılanların yüzde 57'si Açık Radyo'yu 'her gün dinlediğini' söylerken, kadın dinleyiciler erkek dinleyicilere oranla 'daha sadık profil'i oluşturdu.
Radyo dinleyicilerinin yüzde 43'ünün Açık Radyo'yla buluşması radyo üzerinden gerçekleşirken, Açık Radyo'ya en çok ulaşılan uygulama ise yüzde 23'le 'TuneIn' oldu.
Yüzde 46'lık dinleyici dilimiyle en çok 'evde' dinlenen Açık Radyo'nun en çok dinlenen saat dilimi ise 08.00-10.00 arası.
Kadın dinleyiciler radyoyu ağırlıkla 14.00-18.00 arası dinlerken, erkek dinleyicilerin saat dilimi seçimi ise 24.00-06.00 arası.
Dinleyicilerin yüzde 59'u 'düzenli takip ettiği bir program' olduğunu söylerken, en çok takip edilen program 'Açık Gazete' oldu. Yüzde 38'lik dinleyici kesimi radyonun internet sitesinden podcastleri dinlediğini belirtti. İnternet sitesinin en çok takip edildiği sosyal medya mecrası ise Twitter.
Açık Radyo dinleyicisinin büyük çoğunluğu ise radyosunu şöyle tanımlıyor: "Dünya ve Türkiye gündemine açık..."