Audio Parazit Kayıt Arşivi

-
Aa
+
a
a
a
Programın kayıtlarını buradan dinleyebileceğiniz gibi, podcast kanalına üye olarak farklı podcast uygulamaları aracılığıyla mobil cihazlarınızdan da dinleyebilir, yeni bölümler yayınlandıkça haberdar olabilirsiniz: iTunes / RSS

Podcast kanalları ve üyeliği hakkında daha detaylı bilgi almak için tıklayın.
8. Disiplinlerarası Üretim ve Sahneleme Pratiklerinde Sesin Yeni Konumu

Audio Parazit’te bu hafta, güncel sahne üretimi , mekan ve performatif alanların sesle kurduğu ilişkiye bakıyoruz. Son dönemde bu alanda öne çıkan Khôra ve Autopsy gibi bağımsız sahne işlerinde birlikte çalışan sanatçılar Güneş Bozkır ve Salih Usta ile; müzik ve performansın kesiştiği yaratıcı süreçlerini konuşuyoruz. Sahneleme pratiklerinin ses odağında nasıl dönüştüğü, bir bestecinin mekan ve anlatı kurgusuna nasıl yaklaştığı ve kolektif üretimin bugünkü ihtiyaçları üzerine geniş bir tartışma yürütüyoruz.


  • Güneş Bozkır - Actueur (2024)
  • Güneş Bozkır - Ecrit Extatique (2024)
  • Pierre Jodlowski - Brains (2019)
8. Disiplinlerarası Üretim ve Sahneleme Pratiklerinde Sesin Yeni Konumu
 

8. Disiplinlerarası Üretim ve Sahneleme Pratiklerinde Sesin Yeni Konumu

26 Kasım 2025
7. Kolektif Örgütlenme ve Temsiliyet: STK’lar, Topluluklar ve Yalnızlık

Audio Parazit”in yedinci bölümünde, kolektif örgütlülük ve temsiliyet üzerine konuşuyoruz. Sanatçı ve tasarımcı Bager Akbay'ın keyifli sohbeti eşliğinde, müzisyen örgütlülüğünü güncel sanatçı inisiyatifleri üzerinden inceliyor ve bağımsız müzisyenler için uygun örgütlenme modellerinin neler olabileceğini tartışıyoruz.

Günümüzde bir sanatçının hem hayatını sürdürebilmesi hem de anlamlı işler üretebilmesi için daha esnek, samimi ve görev odaklı yapılara ihtiyacı var. Katı ve hiyerarşik yapılar yerine organik, yatay ve hatta geçici örgütlenmeler daha gerçekçi, verimli ve sağlıklı olabiliyor. Bu anlamda bireysel ve kolektif üretim arasındaki dengeden de yola çıkarak, diyalog ve iş birliğinin sanatsal varoluştaki temel önemini fark ediyoruz.

Bölümde dinlediklerimiz:

  • Şevket Akıncı - Camera Obscura (2025)
  • Mannequin Online - I want it (2020)
  • Wandelweiser und so weiter - Improvisation (2012)
7. Kolektif Örgütlenme ve Temsiliyet: STK’lar, Topluluklar ve Yalnızlık
 

7. Kolektif Örgütlenme ve Temsiliyet: STK’lar, Topluluklar ve Yalnızlık

19 Kasım 2025
6. Müzikte Temsiliyet ve Adalet Arayışı

Bu hafta hak ve özgürlüklerimizle ilgili tartışmamızı konuğumuz Semin Tunalı'nın katkılarıyla derinleştiriyoruz. 

Semin Tunalı ile müzik ve hukuk ilişkisi bağlamında, telif hakları, streaming meselesi, label’lar, meslek örgütleri, temsiliyet, müzikte intihal, gelir adaleti gibi konulara değiniyoruz. 

6. Müzikte Temsiliyet ve Adalet Arayışı
 

6. Müzikte Temsiliyet ve Adalet Arayışı

12 Kasım 2025
5. Müzisyenlerin Hâli: “N’apıyoruz Biz ki?”

Audio Parazit’te bu hafta, ana akımın çeperlerinde gezinen müzisyenler olarak, ortak ve ayrışan deneyimlerimiz ışığında "Neler yaşadık?” ve “Nasıl bir sahne hayal ediyoruz?" sorularına yanıt arıyoruz.

Deneysel müzik sahnesine ilişkin kişisel süreçlerimiz ve gelecek hayallerimizi konuştuğumuz bu oturumda, aynı zamanda önceki bölümlerde kısmen değindiğimiz veya atladığımız çeşitli kurum, oluşum ve etkinliklerden bahsetme fırsatı buluyoruz.


Bu bölümde dinlediklerimiz:

  • Matana Roberts - As Far As The Eye Can See (2019)
  • Eray Düzgünsoy - Darfur Fragments (2013)
  • Rinxlaya & 2MHC - Biz Korktukları Herşeyiz (2025)
5. Müzisyenlerin Hâli: “N’apıyoruz Biz ki?”
 

5. Müzisyenlerin Hâli: “N’apıyoruz Biz ki?”

05 Kasım 2025
4. 90’lardan Sonra Neler Oldu? / Bir Deneysel Sahne Örneği Olarak KargArt

Son 20-30 yılın deneysel müzik sahnesine bakıyor; 29. yaşını kutlayan Karga’yı odağa alarak, Murat MRT Seçkin ile 90’lar sonrası Türkiye deneysel müzik ortamının gelişimini ve KargArt’ın bu süreçteki rolünü konuşuyoruz.

4. 90’lardan Sonra Neler Oldu? / Bir Deneysel Sahne Örneği Olarak KargArt
 

4. 90’lardan Sonra Neler Oldu? / Bir Deneysel Sahne Örneği Olarak KargArt

29 Ekim 2025
3. Yeni ve Deneysel Müzik Ekseninde Türkiye’ye Bakış

Audio Parazit'in üçüncü bölümünde, yeni ve deneysel müzik ekseninde Türkiye'ye bir bakış atıyoruz. 

Erken Cumhuriyet döneminden başlayarak müzik pratiklerinin tarihsel sürecini ele alıyor; eğitim kurumları, özel girişimler, bağımsız sanat oluşumları ve müzisyenlere değinerek 90'lar sonrasının çeşitliliğine de bir girizgah yapıyoruz.


Bu bölümde dinlediğimiz müzikler; 

  • İlhan Mimaroglu - Prelude No.8 (To the Memory of Edgar Varese); [Columbia-Princeton Electronic Music Center 1961-1973 toplama albümden]
  • Tayfun Erdem - Demirci Hüso [Ağrı Dağı Efsanesi albümünden,1987- Kalan Müzik]
  • Ipek Görgün - Reverance [ECCE HOMO albümünden]
3. Yeni ve Deneysel Müzik Ekseninde Türkiye’ye Bakış
 

3. Yeni ve Deneysel Müzik Ekseninde Türkiye’ye Bakış

22 Ekim 2025
2. Müzikte Tanımlar: Yeni ve Deneysel Üzerine

Audio Parazit'in ikinci bölümünde, yeniliğin ve deneyselin sınırlarını konuşuyoruz.

Avangard akımların doğurduğu janralardan doğaçlamalara, yazılı eserlerden canlı performanlara, sesin dönüştüğü ve seyirciye ulaştığı farklı katmanlarına iniyoruz. Birbirimize yeninin ve deneyselin artık ne demek olduğunu; ortak dertlerimiz, öngörülemezliğimiz ve üretim biçimlerimizdeki güncel açmazları soruyoruz.

Bölümde dinlediğimiz müzikler; 

  • Kaija Saariaho - Six Japanese Gardens (1993_95)
  • Diana Miron - Pneuma (2020)
  • Becoming Animal - All That Remains of a Promising Youth (2023)
2. Müzikte Tanımlar: Yeni ve Deneysel Üzerine
 

2. Müzikte Tanımlar: Yeni ve Deneysel Üzerine

15 Ekim 2025
1. Ana Akımın Gölgesinde: Audio Parazit

Ana akımın gölgesinde kalan sesler; yerel ve küresel deneysel müzik sahneleri Audio Parazit'te!

1. Ana Akımın Gölgesinde: Audio Parazit
 

1. Ana Akımın Gölgesinde: Audio Parazit

08 Ekim 2025