Barın Han'dan Radyo'ya Kayıt Arşivi
Podcast kanalları ve üyeliği hakkında daha detaylı bilgi almak için tıklayın.
Bu programda İzel Rozental’dan, Ömer Madra’dan, İncila Bertuğ’dan, Ersu Pekin’den, Gizem Kıygı’dan, Yağmur Yıldırım’dan ve Yelta Köm’den alıntılara yer veriyoruz. Sedef Erçetin Atala’dan bir çello performansla da programın kapanışını gerçekleştiriyoruz.
Eve Dönüş
Hassas Radyo Evreni
Açık Deniz programına konuk olan Gülsün Karamustafa'nın sürgündeki işleri bağlamında sanat ve üslup üzerine fikirleri, Gülsün Tanyeli'nin Barın Han ve tarihî yapılarla ilgili analiz ve düşünceleri, Gizem Kıygı'nın Tarihî Yarımada ve çocukların ilişkisine değinisi, Metropolitika programında Deniz Gündoğan İbrişim ve Aysim Türkmen'in Yeşilçam ekseninde İstanbul Boğazı ve aşkı ele alışı.
Barın Han, tarihî binalar, sürgündeki işler
Ömer Madra'nın ağzından Neşet Ertaş ve Bozlak, Yağmur Yıldırım'ın Kent panelindeki radyo programcılığı ve mekân anlatısı, Tophane Noise Band, Pazartesi Kuşağı'nın programcılık rutinleri, Notalarla Sohbet programından Meriç Dönük'ün Arp icrası.
Radyo, mekân, aşk
Loustroi'den bir icrayla başlayan kolaj, CRR sanat yönetmeni Murat Can Orhan Alla Turca söyleşisi, Serhan Bali'nin İstanbul Ansiklopedisi kaydı, Yer Yüzleri'nde Murat Güvenç'in kent-çeper ilişkisi üzerine sözleri ve Fungistanbul müzik grubundan bir canlı performans içeriyor.
Kent ve müzik
17. İstanbul Bienali'nde alan kayıtlarına kulak verdiğimiz Barın Han'dan Radyo'ya kuşağımızın yedinci bölümünde size Antoni Muntadas'ın sesini taşıyoruz.
Muntadas'la protesto ve korku üzerine
Açık Radyo'nun 17. İstanbul Bienali etkinliklerinden derlenen ses kolajlarının altıncısında Barın Han'da gerçekleşen canlı yayınlar, paneller ve performanslara kulak veriyoruz.
Sidar Duman Akdeniz'de Pusulasız'da, "Argonotlar ve İstanbul boğazına" bakarken; "Tarihî Yapılarda Deprem Etkileri, Restorasyon ve Yapısal Güçlendirme" panelinde Prof. Dr. Feridun Çılı, Kız Kulesi'ni; "Tarihî Dramın Ötesinde: İstanbul’da Gündelik Hayatın İzleri" panelinde Pınar Erkan boğazda dönüşümün tarihini anlatıyor. Tüm bunlara Tophane Noise Band'in Barın Han performansı ve Açık Deniz’de yer alan "Yerinde isimli" radyo tiyatrosundan bir bölüm de eşlik etmekte.
İstanbul Boğazı'na bakarken
Açık Radyo'nun 17. İstanbul Bienali etkinliklerinden ses kolajlarımızın beşincisi. Açık Deniz özel yayınında Gülsüm ve Sadık Karamustafa'dan "akademi kantini ve Komet", Radyo ve Dinleyicisi panelinde Aslı Odman'dan "bir kaplan sıçrayışı olarak radyo" üzerine sözler duyuyoruz. Görkem Şen'den bir yaybahar performansı ve "hassas sesler sözlüğü" eşliğinde.
Radyo bir kaplan sıçrayışıdır
17. İstanbul Bienali'nde gerçekleşen Açık Radyo etkinliklerinden sesler dinlemeye devam ediyoruz.
Serinin 4. bölümünde, Sedef Erçetin Atala'dan bir emprovize çello solusu, Metin Belgin'in sunumuyla Asimoula Azize Saoulis’in sesinden ‘Sabah Sigarası’ rembetikosu, peşi sıra Murat Belge'nin anlatımıyla İstanbul'un çok milletli, çok dinli, çok kültürlü yapısı ve kapanışta, atıklardan üretilmiş enstrümanlarla müzik yapan Fungistanbul'dan 'Syko horepse koukli mou' çiftetellisi var.
Çello'dan Buzuki'ye İstanbul'un çok sesli mahalleleri
17. İstanbul Bienali'nde gerçekleşen Açık Radyo etkinliklerinden sesler dinlemeye devam ediyoruz.
Bu bölümde 'Gelecek geldi bile: Güncel sanat ve dünyamızla bağı' panelimizde Ömer Madra, Ekmel Ertan ve Beral Madra'nın yaptığı konuşmalardan bölümler dinleyip; 'Dışarıdan İçeriye: İstanbul ve Yeni Faillikler' panelinden Yağmur Yıldırım, Gizem Kıygı ve Utku Zırığ'a kulak veriyoruz. Arada Taner Öngür'den bir alarm şarkısı ve Görkem Şen'nden bir yaybahar icrası da var.
Ars longa, vita brevis'ten Yaybahar'a