Müzik Endüstrisi Naber? Kayıt Arşivi
Podcast kanalları ve üyeliği hakkında daha detaylı bilgi almak için tıklayın.
Prof. Dr. Mehmet Ali Sanlıkol ile sohbetimize kaldığı yerden devam ediyor ve müzik endüstrisine hizmet eden ve direnen müzik okullarını, Berklee’nin dönüşümünü, Grammy’nin sistemini ve DIY/kendin yap iş modeli müzisyen için fırsat mı kendinden yiyen bir sistem mi konuları üzerine konuşuyoruz.

Kapitalist Düzenin Endüstrisiye Hakimiyetine Rağmen Otantik Bir Yolculuk: Prof. Dr. Mehmet Ali Sanlıkol - Bölüm 2
Konuğumuz dünya çapında müzik insanı, besteci, piyanist, multi-enstrümantalist ve ses icracısı, akademisyen, müzik alanında yazar, müziğin faydası için vakıf kurmuş, yapım şirketi kurmuş, çeşitli müzik gruplarında çalmış, endüstrinin unutulmaz gruplarından Audiofact’in kurucusu ve üyesi, müzik denilince akla gelen en prestijli okullardan Berklee mezunu, en prestifli ödüllerden Grammy’nin finaline iki kere gelebilmiş Prof. Dr. Mehmet Ali Sanlıkol algoritmalara rağmen, kapitalist düzenin endüstrisiye hakimiyetine rağmen otantik yolculuğunu ve endüstriyi konuşuyoruz.

Kapitalist Düzenin Endüstrisiye Hakimiyetine Rağmen Otantik Bir Yolculuk: Prof. Dr. Mehmet Ali Sanlıkol - Bölüm 1
Liz Pelly’nin henüz Türkçeye çevrilmemiş müzik endüstrisinin en güncel konusunu, Spotify’ın işleyişini ele alan Mood Machine The Rise of Spotify and the Cost of the Perfect Playlist kitabını yorumluyoruz.

Spotify’ın İşleyişi: "Mood Machine The Rise of Spotify and the Cost of the Perfect Playlist"
Konuğumuz sanatçı ve akademisyen Selçuk Artut ile insan ve teknoloji birlikteliğinin sanattaki neticelerini, müzik üzerinde gösteren çalışmalarını, canlı kodlama yaparak çıkan performanslarını ve azıcık da olsa NFT, metaverse ve yapay zekaya dokunuyoruz.

İnsan ve teknoloji birlikteliğinin sanattaki neticeleri
Konuğumuz Rewşan Çeliker ile son 10 yılın ilk Kürtçe plağına bakıyor; plağını, yapımcı kimliğini, iptal olan konserleri ele alıyoruz.

Rewşan'la son 10 yılın ilk Kürtçe plağı
Konuğumuz müzisyen, şarkı sözü yazarı, keman sanatçısı ve derlemeci Rewşan ile algoritmaların yönettiği müzik endüstrisinde ve kültürel zenginlik içinde olan ama zenginlikleri yok sayılan memleketimizde Kürtçe ve Ermenice müzik üretmek ve icra etmenin kıymetinden ve zorluklarından bahsederken, anadilinde müzik yapmanın herhangi bir politik ve otantik bir durum olmadığının da altını çiziyoruz.

Rewşan'la anadilde müzik yapmanın kıymeti ve zorlukları
Konuğumuz Vokal Akademi kurucusu, sanat direktörü ve koro şefi Başak Doğan ile memleketin her alanında kadın olmak bu kadar zorken, müzik endüstrisinde koro şefi mesleğini kadın olarak yapmayı bile 'cesaret' olarak nitelendirilen bir yerde ve zamanda yaşadığı zorlukları konuşuyoruz.

Başak Doğan'la koro şefliğinin zorlukları
Konuğumuz keman sanatçısı Begüm Çalımlı ile klasik müzik sanatçılarının müzik endüstrisindeki mücadelesini konuşuyoruz.

Begüm Çalımlı'yla klasik müzik sanatçılarının müzik endüstrisindeki mücadelesi üzerine
Sektörde 'çoğunlukla' sadece güvene dayalı kısa vadeli menajerlik mesleğini doğru yere oturtan sanatçılarının sadece müziğini düşündüğü; geri kalan tüm hengameyi, zorluğu, fırsat eşitsizliklerini, kirli ilişkileri, şeffaf olmayan bilgileri, memleket gerçeklerini ve düzenini kurumsal ve profesyonelce tüm eleklerden geçirip sanatçılarına uzun vadeli planlar yapan ve yöneten Sinem Aksoy Türkmen ile bir araya geliyoruz.

Sinem Aksoy Türkmen'le söyleşi
Konuğumuz Ayşe Demir ile 'Zor zamanlar neden artık öfkeli müzik doğurmuyor?' sorusunun cevabını bulmaya çalışıyoruz.

Zor zamanlar neden artık öfkeli müzik doğurmuyor?