Ana akımın gölgesinde kalan seslerin yer aldığı Audio Parazit'te 90’lardan sonra neler olduğunu, müzisyenlerin hâllerini ve müzikte temsiliyet ve adalet arayışı konuları ele alındı.
90’lardan Sonra Neler Oldu? / Bir Deneysel Sahne Örneği Olarak KargArt
Audio Parazit'in dördüncü bölümünde son 20-30 yılın deneysel müzik sahnesine göz atarken; 29. yaşını kutlayan Karga’yı odağa alarak, Murat MRT Seçkin ile 90’lar sonrası Türkiye deneysel müzik ortamının gelişimini ve KargArt’ın bu süreçteki rolü ele alındı.
Müzisyenlerin Hâli: “N’apıyoruz Biz ki?”
Beşinci bölümde ise ana akımın çeperlerinde gezinen müzisyenlerin, ortak ve ayrışan deneyimleri ışığında "Neler yaşadık?” ve “Nasıl bir sahne hayal ediyoruz?" sorularına yanıt aradık.
Deneysel müzik sahnesine ilişkin kişisel süreçler ve gelecek hayallerini konuşurken, aynı zamanda önceki bölümlerde kısmen değinilen veya atlanan çeşitli kurum, oluşum ve etkinliklerden de bahsettik.
Bu bölümde dinlediklerimiz ise şöyleydi:
Müzikte Temsiliyet ve Adalet Arayışı
Hak ve özgürlüklerin tartışıldığı altıncı bölümde, konuğumuz Semin Tunalı'nın katkılarıyla konuyu derinleştirdik. Tunalı ile müzik ve hukuk ilişkisi bağlamında, telif hakları, streaming meselesi, label’lar, meslek örgütleri, temsiliyet, müzikte intihal, gelir adaleti gibi konulara değinme fırsatını yakaladık.

