Selamlar,
Radyonuzu severek dinliyorum. Diğer radyo/gazete/web sitelerinde bulamadığımız açıklık ve demokratik yaklaşımızdan dolayı tebrik ve teşekkür ederim. Epostayı yazma sebebim iyi dileklerimi iletmenin yanı sıra bir soru sormak olacak.
Hafta başında Açık Gazete'den öğrendiğim bir haberde demiştiniz ki "ABD'de Disney stüdyolarının çocukları çıkardığı gezinin sponsoru petrol şirketleriymiş". Bu yaman çelişki gerçekten duyulması gereken ironik bir durumdu.
Bu haberinizin ardından reklamlar esnasında "Türkiye Hazır Beton Birliği"nin reklamını duyunca benzer bir ironik durum oluştu :)
Bir sormak istedim, bu reklamın sebebi "her sese ve titreşime açıklık" mıdır, yoksa sizin avluya da betoncular mı geldi? :)
İyi günler ve sevgiler,
Can Kavaklıoğlu
Merhaba Sayın Can Kavaklıoğlu,
İlginiz, mesajınız ve Açık Radyo'ya ilişkin güzel sözleriniz için çok teşekkür ederiz.
Sözünü ettiğiniz mesele, bizim için can alıcı bir önem taşıyor. Dinleyicimiz olduğunuza göre yakından biliyorsunuzdur elbette, ama "mükerrer olma"
pahasına şunu belirtmeliyiz ki, Açık Radyo'nun bağımsız ve özgür yayıncılığını sürdürmesinin başta gelen - belki de yegâne - garantisi, dinleyici desteği. 10 yıldan beri sürdürdüğümüz, hatta yakında 11 yılını tamamlayacak bir model proje bu. Türkiye'de başka bir örneği olduğunu sanmıyoruz; dünyada da örneği çok fazla sayıda değil, bildiğimiz kadarıyla.
Tamamen bedava olan yayına, her yıl binlerce dinleyici cebinden para vererek katkıda bulunuyor ve bu sayede, sizin de övgüyle sözünü ettiğiniz niteliklerini koruyan bir radyonun özgürce hayatiyetini sürdürmesini sağlıyor. Şu dönemde dinleyicilerimizin bireysel sponsorlukları sayesinde giderlerimizin yaklaşık yüzde 60'ını karşılayabiliyoruz, ki bu, siz de takdir edersiniz belki, hatırı sayılır bir "başarı" örneği. Dileğimiz, bunu yüzde yüze çıkartmak ve böylelikle herhangi bir reklamveren "kaygısı"ndan tamamen uzak kalabilmek. Dinleyici desteklerinin hem sayı, hem de miktar olarak artması ve bu şekilde amaçlanan hedefe tam ulaşılması için Açık Radyo'nun sayısı bini aşmış (evet, 1090!) gönüllü (yani para almayan)programcısının ve sayıları 25 civarında olan profesyonel kadrolarının vargüçleri ile uğraştıklarından emin olabilirsiniz. Ama bu hedefe varmak için galiba biraz daha desteğe ihtiyacımız olduğu da ortada.
Reklamlar ve sponsorlar konusunda seçici olmak için de hatırı sayılır bir gayret gösterdiğimiz söylenebilir, ama "tam bağımsız Açık Radyo" hedefine ulaşabilmemiz için, biraz daha fazla desteğe ihtiyacımız olduğu da âşikâr.
Sayın Kavaklıoğlu,
Mesele, tam Disney radyosu gibi değil yani. Espriniz gayet hoş tabii, ama
avluya beton döşeme meselesinin biraz ötesine gittiğini kabul etmemiz
gerekecek galiba. Bakış açımızı iletebilmiş olduğumuz umuduyla, size
mesajınız için tekrar teşekkür ederiz. İlginizi l
ûtfen eksik etmeyin.Selamlar
Ömer Madra
Aç
ık Radyo yayın yönetmeni