Sinemada Bir Disiplin Aracı Olarak Sansür

Fasikül
-
Aa
+
a
a
a

Fasikül’ün yeni programında sinema alanındaki sansürün geçmişine bakıyoruz. Akademisyen, yazar ve belgesel yönetmeni Dilek Kaya’yla, sansürün geçmişini, işleyiş şeklini ve ona farklı bir perspektiften bakmanın yollarını konuştuk. 
 

Gecelerin Ötesi filminin posteri önünde Metin Erksan
Bir Disiplin Aracı Olarak Sansür
 

Bir Disiplin Aracı Olarak Sansür

podcast servisi: iTunes / RSS

Sinematek/Sinema Evi, Metin Erksan sineması üzerine gerçekleştirdiği gösterim programı vesilesiyle 22 Ocak günü ‘Metin Erksan ve Sansür’ başlıklı bir panel düzenledi. Afif Ataman, Özlem Havuzlu ve Dilek Kaya’nın konuşmacı olarak yer aldığı panelde Metin Erksan sineması etrafında şekillenen konuşma sansürün farklı veçhelerine, uygulama biçimlerine, teorik arka planına uzanan geniş bir çerçeveye yayıldı. Panelin konuşmacılarından akademisyen, yazar ve belgeselci Dilek Kaya, sansürün bir ceza yönteminden çok bir disiplin aracı olarak görülebileceğinden bahsetmiş; sansürün sinemacıları şekillendiren tarafına pek de bakmadığımızı ifade etmişti.

Fasikül’ün yeni programında Kaya’yı konuk ediyor, Foucault’nun meseleye yaklaşımından Türkiye sinemasının geçmişindeki sansür vakalarına, Kaya’nın sansür üzerine çalışmalarından yönetmeni olduğu (ve gösterildiği TRT tarafından sansüre uğrayan) Kâzım (2018) belgeseline pek çok konuya değiniyoruz. 

Programda bahsi geçen Kâzım belgeselini izlemek için buraya; Sinematek/Sinema Evi’nde gerçekleştirilen ‘Metin Erksan ve Sansür’ başlıklı paneli dinlemek için buraya başvurabilirsiniz.

Senem Aytaç, Ekrem Buğra Büte ve Fırat Yücel tarafından hazırlanan Fasikül, on beş günde bir Açık Dergi bünyesinde Açık Radyo’da yayınlanıyor.