Burcu Biçer'le Spor Gündemi'nde Türkiye'de profesyonel bisikletçi olmayı ve bisikletçi ölümlerini konuşuyoruz. Türkiye'deki bisiklet topluluklarından ve bu olayı yakından takip eden Sinem Sayar konuğumuz oluyor.
Cyclist Dergisi'nde yayınlanan habere göre, son iki yılda ülkemizde 300’e yakın bisikletli trafikte hayatını kaybederken, mağdur aileleri bisikletli ölümleriyle ilgili cezaların artırılmasını, ciddi tedbirler alınmasını talep ediyor.
Doğanay Güzelgün olayı:İstanbul’da Bostancı sahil yolunda, polis kontrolünden kaçtığı iddia edilen bir sürücü, bisiklet sürücüsü Doğanay Güzelgün’e çarparak öldürdü. Bostancı İskelesi yakınında antrenman öncesi toplanan bisikletçilerden oluşan bir grup kazaya şahit oldu. Kazayı gerçekleştiren araç sahibi kaçtı ve olay yerine gelerek aracı kullanan kişinin kendisi olduğunu söyleyen Mehmet Can Ç.’nin de asıl şüpheli olmadığı ve Temel Ünlü’nün isteğiyle olayı üstlendiği belirlendi. Olayın ardından kaçan asıl şüpheli Temel Ünlü’nün yakalanması için çalışmalar ise sürüyor.
Hayatını kaybeden bazı bisikletçiler:
- Çağdaş Şenyüz isimli sürücünün 19 yaşındaki profesyonel bisikletçi Umut Gündüz’ün ölümüyle ilgili yargılandığı davadan hâlâ adalet çıkmadı.
- İzmir’de bisiklet sporcusu Zeynep Aslan, kamyon çarpması sonucu yaşamını yitirdi.
- Teoman Tele, alkollü bir sürücünün direksiyon hakimiyetini kaybederek sebep olduğu trafik kazasında hayatını kaybetti.
- Aşkım Çelik, Antalya’da H.Y. isimli sürücünün idaresindeki araç tarafından ağır yaralandı ve kurtarılamadı. Çelik, adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.
- Mustafa B.'nin kullandığı otomobil, Batuhan Dereli’ye çarparak kaçtı. Dereli, olay yerinde yaşamını yitirdi.
Bisikletli Yaşam Platformu'ndan Mustafa Karakuş'un 2020’deki açıklamasında ölümlerin tamamının bisikletlilerin emniyet şeridinde arkadan çarpmayla hayatlarını kaybettiklerine dikkat çekildi. Motorlu taşıt sürücülerinin ‘duyarsız ve dikkatsiz’ olması nedeniyle kazaların yaşandığını belirten Karakuş, “Aslında bunları kaza olarak nitelendirmek bile mümkün değil. Çünkü bir çok kaza motorlu araç sürücüsünün en sağda ve önünde giden bisikletliyi görmesine karşın yaşanıyor. Yani görmesine karşın bisikletliye çarpıyor. Kaza sonrası ise beyanlar hep ‘görmedim ya da yolun ortasından gidiyordu’ diye oluyor. 258 kazada 258 sürücünün de haklı olması mantık dışı. Kazaların önemli bölümünde kamera görüntülerine baktığınızda da bu durum açıkça ortaya çıkıyor. Yani bisikletli için ölüm göz göre göre geliyor,” dedi.