Bir dokun, bin ah işit

-
Aa
+
a
a
a

14 Mart 2011Hürriyet Gazetesi

‘Biz de aynı dertten nasibimizi aldık' diyen bir okuyucu şöyle yazmış: “Daha bir ay dolmadan modem arızalandı. Aradık, gelmişler “bu bozuk, ... adresine kargoyla gönderin” demişler. Sinirimi hanımdan çıkarıyordum az kalsın!.. Ne demek yani, nereden buldularsa bizi telefonla arayan onlar, defalarca olmadık zamanlarda arayıp abonelik için nerdeyse yalvarıp emri-i vaki yapan onlar, bizzat eve kadar gelip açıklama yapıp kampanyayı anlatan onlar ve en son modemi getirip bağlayıp işler halde teslim eden onlar. Ama arıza çıkınca “… adresine kargo ile yollayın” diyen de onlar.

Bu yüzden kızdım ve tam şehrin göbeğindeki ofislerine hışımla gittim. “Bağlarken eve kadar gelip kanka oluyorsunuz, peki arıza olunca modemi niye ben gönderiyorum?” dedim. “Karşı alıcı ödemeli gönderiyorsunuz, üretici firma burası” diyen kıza, “İyi de ben niye muhatap oluyorum, cihazı ben oradan almadım ki, siz verdiniz, ben şimdi oraya ne diyeyim!” diyorum. Kız gayet pişkin bir de oranın telefon numarasını vermez mi! Sinirle çıktım oradan çünkü daha fazla dayanamadım. Yine de aradım numarayı ancak defalarca kez meşgul çaldı, tansiyonum fırladı. Bu şekilde kargoya verdik.İki gün sonra hanımı arayıp karşı ödemeyi kabul etmediklerini söylemişler. Hanım da kargo parasını kapıya gelen kuryeye ödemiş. Bu arada geçen zamanda tabii ki evde internet yok. Şimdi şu hizmet anlayışına bakar mısınız? Tutarlılık ve istikrar yok. Samimi değil ve daha ilk aydan pişmanım. İade süresi de geçti (bir şekilde bu sürenin geçmesini sağlıyorlar). Hızı da söyledikleri kadar değil. Anlatırken kara cahil yerine koyuyorlar bizi. Araya soru sokunca da hemen kablo hatları vs. kıvırıyorlar. Nitekim, modem hala hastanede. Saygılar”

BİZ DE MAĞDUR OLDUK

Başka bir okuyucu: “Ben şehir değişikliği nedeniyle hattımı nakil ettirdim. 2 ay boyunca ortada hat yok, faturası var, her gittiğimde ‘Hocam siz evde bekleyin gelir' cevabı aldım. Sonra işlem yapmadıklarından hattımı bilgim dışında kapatmışlar. Yazımı zehir ettiler kısacası. Kanunlar vatandaşa karşı iyi işletiliyor ama vatandaşın hakkı, maduriyeti gözardı ediliyor...”Bu da bir başka okuyucunun yazısı: “Hocam benim de internet hızım güya 8 mbps ama 1 aydır 0,03 mbps ile bağlanıyorum yani MSN'i bile zar zor açıyorum gerisini siz düşünün. Günlerdir firmanın kapısında kaldım bizde bir sorun yok diyorlar. Ay başında alt yapı çalışması yaptılar o gün bu gün internetim böyle ama parayı almaya gelince tıkır tıkır alıyorlar. Hizmette kalite sıfır!..”İnternet hizmetlerinden memnun olmayan vatandaşın sorunları ile kim ilgilenir bilmem ama bu sektörün mutlaka daha fazla rekabete, denetime açılması gerekiyor. Şu anki durumda özetle ülkemizde internet veya ADSL hala pahalı ve hizmet kalitesi çok düşük!..