"Aptallık Çağı" Vizyonda

-
Aa
+
a
a
a

 

"İklim değişikliğini durdurmak için hala bir şansımız varken..."

 

Greenpeace*, dünya çapında canlı konser ve etkinliklerle desteklenen "Aptallık Çağı" (The Age of Stupid) filmini

Ekim ayında Türkiye'de vizyona sokuyor. Çekimi 3.5 senede tamamlanan ve 450 bin Sterlinlik bütçesinin tamamı bireysel desteklerle sağlanan film, bugüne dek iklim değişikliği ve sonuçları üzerine yapılmış en etkili bağımsız yapım. Bu film BKM ve Dell Türkiye'nin katkılarıyla 9 Ekim Cuma günü BKM'de vizyona giriyor.

 

Filmde, Aralık ayında Kophenag'ta düzenlenecek BM İklim Zirvesi

öncesinde acil önlem alınmazsa iklim değişikliğinin yaratabileceği

felaketlere dikkat çekiliyor. Filmde gelecek nesillerin bu çağı nasıl

adlandıracağı sorgulanıyor: 21 yüzyıl tarihe, bütün bilimsel veriler

ve çözümlerin ortada olmasına rağmen bu felakete izin veren insanların yaşadığı "Aptallık Çağı" olarak mı geçecek?

 

Filmin Karbon Ayakizi: 94 ton!

 

Film, 6 bağımsız hikâyede anlatılan, tüketim, savaş, iklim

değişikliği, petrol ve alternatifleri gibi temalardan oluşuyor. Drama,

animasyon ve belgesel karışımı yapım, insanoğlunun aptallığıyla

kaybedilen bir dünyaya eleştirel bir gözle bakıyor ve bizi çözüm

üretmek için harekete geçmeye çağırıyor. Filmin amacı bilinçlendirmeye yönelik büyük değişimin bir parçası olmak, hükümetleri dünyadaki sıcaklık oranını iki derece düşürerek sabitlemeleri ve gezegenimizi insanlar ve diğer canlılar için yaşanabilir hale getirmeleri için global emisyon düzeylerini azaltacak uluslararası bağlayıcı anlaşmalar yapmaya teşvik etmek.

 

 

Çekim süresince her çeşit ve uzunluktaki yolculuk (bisikletle,

yürüyerek, tekneyle, kayıkla, uçakla, trenle, araba ve helikopterle),

elektrik, petrol, yiyecek tüketimi ve alınan ekipmanları not edildi.

Toplamda da 94 ton karbon ayakizi çıktı ki bu yaklaşık olarak 4

Amerikalı'nın bir yılda  ürettiğine veya 185 tane dış mekan

ısıtıcısını ayda ürettiğini eşit.

 

Filmin yönetmeni Franny Armstrong, İngiliz belgesel film yönetmeni ve iklim değişikliği aktivist. Son projesi 10:10, Eylül 2009'da önde gelen politikacılar, bireyler ve örgütlerin de oluşuma katıldığı bir film

oldu. Franny aynı zamanda, OneClimate'de (kâr amacı gütmeyen iklim üzerine bir sosyal network ve online haber portalı) saygın bir

konuşmacı.

 

Armstrong'un ilk belgeseli McLibel (1997, 2005), 10 yıldan daha uzun

sürede bütçesiz ve tamamen gönüllü bir ekiple çekildi. Sekiz yıl sonra

McLibel 2, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nde İngiliz hükümetini

bozguna uğrattıktan sonra, BBC2 kanalında Pazar günü 10:30 gibi bir

saatte yayınlanarak 1 milyonluk muhteşem bir izleme oranı elde etti.

McLibel Amerika'da, Kanada ve Avusturalya olmak üzere 15 ülkede daha TV'de yayınlandı. Belgesel, Grierson Belgesel Ödülleri, İngiliz

Bağımsız Film Ödülleri gibi sayısız ödüle aday oldu. İngiliz Film

Enstitüsü'nin prestij serisinden "Dünyayı değiştiren 10 belgesel"

ödülü ile onurlandırıldı. Armstrong'un ikinci belgeseli Drowned Out

(2002), İngiliz Bağımsız Film Ödüllerinde 2004 yılında en iyi belgesel

ödülüne aday gösterildi. İngiliz TV izleyicisinin haricinde Armstrong'un filmleri 56 milyondan fazla insan tarafından izlendi.

 

 

 

Filmin Künyesi:

 

Yönetmen : Franny Armstrong

 

Senaryo : Franny Armstrong

 

Oyuncular : Jamila ve Adnan Bayyoud, Alvin DuVernay, Piers Guy, Layefa

Malini, Fernand Pareau

 

Filmin Türü : Belgesel

 

Orijinal Adı : The Age of Stupid

 

Yapımcı Firma : Spanner Films

 

Yapım Yılı : 2009

 

Yapım Ülkesi : İngiltere

 

Orijinal Dili : İngilizce

 

Filmin Süresi : 92 dakika

 

Resmi Sitesi : http://www.ageofstupid.net/

 

Dağıtıcı Firma : BKM Film

 

 

* Greenpeace Hakkında

 

Greenpeace Avrupa, Amerika, Asya ve Pasifik'te 40 ülkedeki varlığıyla kâr amacı gütmeyen bir çevre kuruluşudur. 1971'den bu yana dünyanın dört bir yanında çevre katliamlarına karşı güçlü bir mücadele veren Greenpeace, çalışmalarını bağımsız olarak sürdürmek için devletlerden, şirketlerden ya da siyasi partilerden bağış ve sponsorluk kabul etmez; tüm çalışmalarının kaynağını sadece bireylerden aldığı maddi ve manevi destek oluşturur. Greenpeace'in şu anda 24 ulusal ve 4 bölgesel ofisi ve bu ofislerin yaptığı çalışmaları olanaklı kılan 101 ülkede 2 milyon 800 bin destekçisi vardır. Greenpeace, gezegenimizi yaşanmaz hale getiren çevre suçlarına şiddet içermeyen doğrudan eylemlerle tanıklık

eder ve bunları basın aracılığıyla gündeme ve bilimsel verilere

dayanan kampanyalar yürütür.

 

Daha detaylı bilgi için:

www.greenpeace.org/turkey